Veelgestelde vragen
Bij ons staat veiligheid hoog in het vaandel. Daarom behandelen wij je gegevens strikt vertrouwelijk. Met onderstaande richtlijnen kun je ons helpen om je persoonlijke gegevens zo goed mogelijk te beveiligen.
• Geef nooit je accountgegevens zoals je inlognaam en wachtwoord aan anderen.
• Kies zorgvuldig een origineel en sterk wachtwoord.
• Controleer of het webadres correct wordt weergegeven. Dit doe je door te kijken of er een groen slotje in de adresbalk aanwezig is en te kijken of het webadres begint met https://vakkappers.nl/
• Pas op voor internetfraude door spam en valse e-mails.
Bestellen
Staat je bestelling in je account? Dan is het gelukt. Wellicht is de bevestigingsmail in je “ongewenste mail” map terecht gekomen.
Als je meer dan 30 minuten geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets in je account, neem dan contact op met de klantenservice. En maak je geen zorgen: als er geld is afgeschreven, dan betalen we je automatisch terug.
In principe niet. Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je wel een bijbestelling plaatsen of de gehele bestelling annuleren. Neem daarvoor direct contact op met de klantenservice.
Dat je bestelling mislukt is, kan meerdere oorzaken hebben. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de reden van je mislukte bestelling en van je betaalmethode:
Bij een technische storing
- iDEAL en Bancontact: binnen 5 werkdagen
- Creditcard: binnen 10 werkdagen
Bij Vakkappers bestel je in 4 eenvoudige stappen:
- Log in of maak een account aan
- Plaats een artikel in je winkelmand en ga naar bestellen.
- Controleer alle gegevens van je bestelling. Denk aan het factuuradres, leveradres, bezorgdatum en extra services.
- Rond af door te betalen. Dat kan met iDEAL, Bancontact, PayconiQ, creditcard of, indien aangeboden, via achteraf betalen.
Tips:
- Als je nog geen account hebt dan dien je deze dus eerst aan te maken. Onze medewerkers kunnen telefonisch geen online bestelling voor je plaatsen maar kunnen wel een directe bestelling aannemen.
- Als je een probleem hebt tijdens het bestellen, verwijder dan je cookies en probeer het opnieuw.
Betalen
Met geld. En welke methode je ook kiest, je betaalt sowieso veilig.
- Bankoverschrijving: met iDEAL of door het over te maken binnen 8 dagen na bestellen
Gelieve het openstaande bedrag over te maken op rekeningnummer NL55RABO0356773213 tnv Vakkappers ovv van het bestelnummer - iDEAL: via de vertrouwde online betaalomgeving van je Nederlandse bank
- Bancontact: via de vertrouwde online betaalomgeving van je Belgische bank
- Creditcard: het bedrag wordt gereserveerd en pas afgeschreven nadat je bestelling is geleverd
- Achteraf betalen via Klarna
- Op rekening: Exclusief voor Nederlandse zakelijke klanten. Betalen binnen 7 dagen na ontvangst van je bestelling via bank overschrijving. (onder voorbehoud van acceptatie)
Achteraf betalen wordt exclusief aangeboden aan onze Nederlandse zakelijke klanten.
Indien de aanvraag wordt afgewezen, komt dat meestal door 1 of meer van onderstaande factoren:
- Totaalbedrag van je bestelling overschrijdt je kredietlimiet
- Soort artikelen in je bestelling
- Eventueel onbetaalde facturen, ook bij andere webshops
- Aantal bestellingen die je eerder bij ons geplaatst hebt
- Een andere factuur is overgedragen aan het incassobureau
Je kunt je bestelling uiteraard wel afronden met een andere betaalmethode. Betaal je liever niet meteen? Bij creditcard wordt het bedrag pas afgeschreven als je bestelling geleverd is.
Bezorgen
Wij verzenden met PostNL
We doen er alles aan om de beloofde levertijd, voor 22:00 besteld, morgen in huis, waar te maken.
Bestellingen geplaatst op werkdagen vóór 22:00 uur:
Besteldag |
Bezorgdag |
Maandag, vóór 22:00 |
Dinsdag |
Dinsdag, vóór 22:00 |
Woensdag |
Woensdag, vóór 22:00 |
Donderdag |
Donderdag, vóór 22:00 |
Vrijdag |
Vrijdag, vóór 22:00 |
Zaterdag |
Bestellingen geplaatst op werkdagen na 22:00 uur:
Besteldag |
Bezorgdag |
Maandag, na 22:00 |
Woensdag |
Dinsdag, na 22:00 |
Donderdag |
Woensdag, na 22:00 |
Vrijdag |
Donderdag, na 22:00 |
Zaterdag |
Vrijdag, na 22:00 |
Maandag |
Bestellingen geplaatst in het weekend:
Besteldag |
Bezorgdag |
Zaterdag |
Maandag |
Zondag, vóór 22:00 |
Maandag |
Zondag, na 22:00 |
Dinsdag |
* Voor bestellingen van salon meubilair en producten met de status “Nabestellen” gelden andere levertijden en leveringswijze.
Voor bestellingen in Nederland geldt:
Bedrag |
Verzendkosten |
Vanaf €0,- tot €100,- exclusief BTW |
€4,95 |
Vanaf €100,- exclusief BTW |
GRATIS |
Voor bestellingen in België geldt:
Bedrag |
Verzendkosten |
Vanaf €0,- tot €100,- exclusief BTW |
€5,78 |
Vanaf €100,- exclusief BTW |
GRATIS |
Om onze leverbelofte aan jou waar te maken werken wij met de volgende geselecteerde partner:
PostNL: voor verzendingen binnen Nederland en naar België. Om een snelle levering te kunnen garanderen bezorgt PostNL van maandag tot en met zaterdag.
*Bestellingen voor salon meubilair worden geleverd door speciale vrachttransporteurs.
Ben je onverhoopt niet in de gelegenheid je pakket in ontvangst te nemen? Dan wordt meestal geprobeerd het pakket af te leveren bij je buren. Als dit het geval is wordt je geïnformeerd door PostNL. Lukt het niet om je pakket af te geven bij de buren, dan wordt de volgende dag nogmaals geprobeerd het pakket bij jou af te leveren. Daarna kun je je pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt.
Wanneer een pakket naar een PostNL afhaalpunt is doorgestuurd, heb je 7 dagen de tijd om het af te halen. Let wel op: je hebt maximaal 7 dagen de tijd om je pakketje op te halen bij het gekozen afhaalpunt. Wordt deze tijd overschreven dan stuurt het afhaalpunt je pakketje retour naar ons.
Retourneren
Retourvoorwaarden Consumenten
De retourvoorwaarden voor consumenten aankopen vind je hieronder. Waar het op neerkomt, is dat je rustig over je aankoop mag nadenken. Als je artikel geen goede match is, mag je het naar ons terugsturen binnen de zichttermijn.
- Alle artikelen van Vakkappers hebben een zichttermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt.
- Meerdere artikelen in 1 bestelling? Dan geldt het volgende: het is bij wet vastgelegd dat de termijn pas ingaat als je alles hebt ontvangen. Ingewikkeld? Het belangrijkste is dat jij altijd de maximale zichttermijn krijgt.
- Het artikel zit, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking en is niet beschadigd. Bij beschadiging of het ontbreken van de originele verpakking kan waardevermindering in rekening worden gebracht. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
- Elektra is niet gebruikt en alle beschermfolies zitten er nog op (voor zover mogelijk).
- Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
- Artikelen die je niet kunt retourneren: producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken. Bijv.: kappersscharen, snijkoppen, tondeuses, trimmers, shavers etc.
Retourvoorwaarden Zakelijke aankopen
De retourvoorwaarden voor zakelijke aankopen vind je hieronder. Waar het op neerkomt, is dat je rustig over je aankoop mag nadenken. Als je artikel geen goede match is, mag je het naar ons terugsturen binnen de zichttermijn.
- Je dient jouw retour altijd aan te melden via [email protected].
- Alle artikelen, met uitzondering van artikelen genoemd in punt 6, hebben een zichttermijn van 8 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt.
- Meerdere artikelen in 1 bestelling? De zichttermijn gaat pas in op het moment dat alle artikelen zijn ontvangen. Ingewikkeld? Het belangrijkste is dat jij altijd de maximale zichttermijn krijgt.
- Het artikel zit in de originele verpakking en is niet beschadigd.
- Elektra is niet gebruikt en alle beschermfolies zitten er nog op (voor zover mogelijk).
- Artikelen die je niet kunt retourneren:
- Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken. Bijv.: kappersscharen, snijkoppen, tondeuses, trimmers, shavers etc.
- Salon meubilair waar in de omschrijving wordt aangegeven dat het herroepingsrecht niet geldt.
Wil je jouw producten retourneren? Om het retourproces te starten meld je jouw retour aan door het retourformulier in te vullen en een email te sturen naar [email protected]. Stuur vervolgens jouw producten retour naar het onderstaande adres onder vermelding van jouw bestelnummer:
Vakkappers
Afd.: Retouren
De Oude Veiling 16
1689AA Zwaag
Tips:
- Bewaar je verzendbewijs of de e-mail. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat.
- Je kunt ook retourneren via het modelformulier voor herroeping.
Bij Vakkappers geven we regelmatig goodies weg bij aankoop van een bepaald artikel. Indien je dit artikel wilt retourneren dien je ook het gratis artikel wat erbij gegeven werd te retourneren.
Indien je je retour niet vooraf wenst aan te melden, of een eigen vervoerder wenst te gebruiken, gebruik dan onderstaand adres. De retourkosten zijn voor eigen rekening:
Vakkappers – Retouren
De Oude Veiling 16
1689AA Zwaag
Nederland
Dat is heel simpel: we laten het je weten. We mailen je zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het hebt teruggestuurd.
Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat wij het hebben ontvangen. We houden je op de hoogte via mail.
Als je de volledige overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na ontbinding, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Indien je een ander artikel hebt ontvangen dan dat je besteld hebt. In alle andere gevallen is ruilen van Vakkappers artikelen niet mogelijk. Natuurlijk kun je dan wel je bestelling binnen de zichttermijn retourneren.
Garantie
Zeker weten! Wij garanderen dat je bij Vakkappers een artikel koopt dat in goede staat is en bij normaal gebruik zoals verwacht blijft werken, dit is tevens de wettelijke garantie. Zolang je die haardroger alleen gebruikt om je haar te drogen en niet je pas geverfde muren, komt het wel goed met dat normaal gebruik.
Als het niet zo is, zoeken we naar een goede oplossing. Afhankelijk van je artikel regelen we een reparatie, vervanging of terugbetaling van het aankoopbedrag.
Je factuur of aankoopbewijs is ook meteen je garantiebewijs. Je factuur bewaren we in je account, bij de bestelling. Zo raak je die nooit meer kwijt.
Dat hangt van het artikel af. De garantie die wij je bieden, is wettelijk vastgelegd en is afgestemd op de verwachte levensduur van een artikel.
De fabrieksgarantie verschilt per fabrikant. Hoelang die duurt, zie je in de documentatie van je artikel. De fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Was je aankoop een particuliere aankoop?
- Nederland: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.
- België: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.
Was je aankoop een zakelijke aankoop?
- Nederland: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.
- België: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.
Reparatie
Onze reparatieservice staat sowieso voor je klaar. We hebben alleen een startschot nodig. Dat geef je aan door een email te sturen naar [email protected] met een zo goed mogelijke beschrijving van het defect.
Je krijgt hierna de verzendgegevens en informatie hoe de artikelen te versturen naar onze reparatieservice.
Was je aankoop een particuliere aankoop?
- Nederland: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.
- België: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.
Was je aankoop een zakelijke aankoop?
- Nederland: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.
- België: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.
Zo kort mogelijk. We hebben ons zelf een maximum duur van 15 werkdagen opgelegd. Maar natuurlijk streven we ernaar veel sneller klaar te zijn. We houden je sowieso op de hoogte.
Buiten garantieperiode
Als een defect niet binnen de garantie valt, kan de reparatie iets langer duren. We gaan namelijk pas aan de slag nadat jij ons de toestemming hebt gegeven. We geven je dan ook eerst een inschatting van de kosten zodat jij zelf kunt beslissen wat je wilt doen.
Binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn repareren we je artikel gratis.
Ook buiten de garantievoorwaarden laten we je niet in de kou staan. We repareren je artikel tegen betaling maar geven eerst een inschatting van de kosten. Zo kun jij bepalen wat je wilt doen:
- laten repareren tegen betaling
- terugsturen zonder repareren, na betaling van de onderzoekskosten van 39,95 euro
- gratis recycling
Suggesties & Verbeterpunten
Wij werken continue aan het verbeteren van onze dienstverlening. Heb je nadat je contact hebt gehad met onze klantenservice nog suggesties, verbeterpunten of een klacht?
Laat het ons weten en stuur een mail naar [email protected]. Je kunt de suggesties, verbeterpunten of een klacht bij ons indienen over zowel een product als onze dienstverlening.
Na het indienen ontvang je van ons een bevestiging. Binnen 14 dagen ontvang je een inhoudelijke reactie van ons.
Ben jij een zakelijke klant en niet tevreden over afhandeling van jouw klacht? Dan kan je deze ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel via www.thuiswinkel.org.
Hoe kan je ons bereiken?
Heb jij vragen over ons aanbod, je bestelling of recente aankoop? Wij horen graag van je. Bel, app of mail ons en wij helpen jou graag verder.
Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 – 17:00.
Toch liever een bericht sturen? Vul het contactformulier in en wij nemen tijdens onze openingstijden binnen 1 uur contact met jou op.